Online terugkombijeenkomst missie/visie en collectiebeleid

Binnen het Fan de Souder project zijn er twee workshops rondom het thema missie, visie en collectiebeleid gehouden, een bijeenkomst gericht op de theorie en een bijeenkomst met verhalen vanuit de praktijk. Als derde staat er een online vragenmoment gepland onder leiding van Inke Camphens op donderdag 7 maart 2024 tussen 14.00 en 15.30 uur. (Het is niet noodzakelijk om een van de eerdere bijeenkomsten te hebben bijgewoond)

Waarover kan ik vragen stellen?
Voordat je als museum aan de slag gaat met het waarderen van je collectie heb je kaders nodig. Dat betekent dat het algemene museale beleid op orde moet zijn. Wanneer dat helder is, kan je aan de slag met het collectiebeleid en kunnen keuzes over de collectie worden gemaakt. Tijdens het online vragenmoment is er de mogelijkheid om vragen te
stellen vanuit jullie eigen praktijk en eigen ervaringen. Waar loop je tegenaan, welke kennis mis je nog, is mijn missie helder, etc., etc.

Via onderstaande links vind je, ter inspiratie, de presentaties + bijbehorende vragen van de eerdere twee bijeenkomsten.