Dag van de Elfstedentocht bij Fries Scheepvaartmuseum

15 januari 2024 1 dagen

Kom op 15 januari naar de Dag van de Elfstedentocht in het Fries Scheepvaart Museum in Sneek. Een middag vol interessante gesprekken, mooie verhalen en unieke beelden. Onder leiding van journalist en oud-schaatser Sippy Tigchelaar gaan onder andere Ron Couwenhoven en Gauke Bootsma in op de vraag hoe we het culturele en historische erfgoed van de Elfstedentocht zouden moeten doorgeven aan jongere generaties. Het Fries Film & Audio Archief komt met unieke beelden van en over de Elfstedentocht in Sneek.

De organisatie van deze middag is in handen van Gemeentearchief Súdwest-Fryslân, Tresoar, het Fries Film en Audio Archief, het Fries Scheepvaart Museum, de sporthistorici Marnix Koolhaas en Jurryt van de Vooren en programmamaker Sippy Tigchelaar.

Kaarten: € 7,50 p.p.  (incl. museumentree en 1 consumptie).

Kijk voor het volledige programma en kaarten op www.friesscheepvaartmuseum.nl/elfstedentocht