Nieuwe compensatieregeling coronacrisis voor musea gestart

02 oktober 2020

Als museum is het vanaf nu mogelijk een aanvraag in te dienen voor een nieuwe, tijdelijke,  compensatieregeling: de Compensatieregeling Coronacrisis Musea 7.500 en meer bezoekers. Het is de derde regeling voor musea uit het steunpakket van het Mondriaan Fonds om de beeldende kunst- en erfgoedsector te ondersteunen tijdens de coronacrisis.

De deadline voor het aanvragen is maandag 19 oktober, 17.00 uur.

De regeling is bestemd voor musea die financiële problemen ondervinden of verwachten te krijgen, als gevolg van de maatregelen tegen de verspreiding van COVID-19. Een andere voorwaarde die geldt is dat het museum in 2017 en 2018 gemiddeld minstens 7.500 betalende bezoekers gehad moeten hebben. Hier is een overzicht te vinden met alle voorwaarden waar het museum aan moet voldoen om de tijdelijke regeling aan te vragen. De hoogte van de toekenning is afhankelijk van het gemiddelde aantal betalende bezoekers per jaar, en daarmee van een indicatie van de omvang van de gederfde inkomsten.

Verdere informatie en de aanvraaginstructies zijn op de website van het Mondriaan fonds terug te vinden.

Let op:
Erfgoedorganisaties die grotendeels met vrijwilligers werken en plannen hebben voor een educatief traject kunnen tot en met 30 oktober een aanvraag doen bij het Prins Bernhard Cultuurfonds. Lees hier meer.