Marketing & communicatietraject 2017

De afgelopen twee jaren hebben we met meer dan 20 musea informatie over de museumbezoekers verzameld. Een aantal musea zijn al met de resultaten aan de slag gegaan of zijn van plan hier meer mee te doen.

Om nog meer uit de resultaten van het onderzoek te halen bieden we vanuit Museumfederatie Fryslân in 2017 een traject aan waarin we met meerdere musea tegelijk concrete acties uitwerken die aansluiten bij de onderzoeksresultaten en doelen van elk museum.

Wat houdt het Marketing & communicatietraject in?
Het gaat om een traject waarbij we met meerdere musea tegelijk dezelfde stappen doorlopen voor een actie of campagne. Ieder museum bedenkt uiteindelijk zelf een eigen actie die past bij het museum en het doel dat je stelt.

Resultaat

Wat wordt van je museum gevraagd?

Wat doet Museumfederatie Fryslân?
Vanuit Museumfederatie Fryslân ondersteunen we de vrijwilligers en medewerkers die aan de slag gaan met het opzetten van een actie: we organiseren de sessies, bieden input, en denken mee bij het bepalen van meetbare doelstellingen, doelgroepen, middelen etc. Naast de sessies zijn we bereikbaar voor tussentijdse vragen van de musea. Wanneer nodig bieden we bijvoorbeeld hulp bij de praktische uitvoer, zoals bijvoorbeeld het opstellen van een Facebookcampagne.
De onderzoeksgegevens die in de afgelopen twee jaren hebben verzameld vormen hiervoor de basis.

Hoe ziet het traject er uit?
Het project bestaat uit een aantal sessies waarin stapsgewijs de verschillende onderdelen van een marketing of communicatieactie worden ingevuld. De eerste twee sessies zijn ingepland. Na afloop van deze sessies plannen we vervolgsessies in, afhankelijk van de duur van de acties en behoeften.

Sessie 1 – Doelgroep & meetbare doelstelling bepalen
Sessie 2 – Invulling van de actie + benodigde communicatiemiddelen

Interesse? Meld je aan!

Cursusdatum
Tijd
Locatie
Wo 29 mrt
10.00 - 12.00 uur
Druifstreek 63, Leeuwarden
Wo 19 apr
10.00 - 12.00 uur
Druifstreek 63, Leeuwarden