Fan de Souder – Masterclass waarderen van textiel

Wegwijs in de wereld van textiel. Hoe kijk je naar textiel, waar let je op bij het beoordelen, hoe ga je om met dit kwetsbare materiaal en hoe kom je aan meer informatie. Een masterclass met ervaringsdeskundigen en voorbeelden uit de praktijk. Conservator van het Fries Museum, Eveline Holsappel en collectiemedewerker, Hanna Hakvoort, nemen je deze dag mee in hun dagelijkse praktijk. Op het programma staan ook een kort bezoek aan het KSF, een praktijkgedeelte over het tentoonstellen van textiel en is er veel tijd voor uitwisseling en vragen over door jullie ingebrachte collectiestukken.

Neem voor deze bijeenkomst textiel mee uit de eigen collectie

We vragen je iets uit de eigen collectie mee te nemen naar de bijeenkomst. Bijvoorbeeld iets bijzonders, iets waarvan je niet weet waarvoor het diende, of iets waarvan je je afvraagt hoe je het kunt presenteren, etc., etc. Deze ontvangen we graag vóór 22 mei.

Aanmelden kan t/m 12 april via een mail naar info@museumfederatiefryslan.nl

Max. 25 deelnemers

Kosten per deelnemer: €12,50 excl. btw, inclusief lunch, koffie en thee.