Cursus omgaan met objecten, verpakken en transport

OPGEVEN VOOR DEZE CURSUS KAN NIET MEER, DEZE IS VOLGEBOEKT!

Museumfederatie Fryslân biedt op maandag 27 maart én maandag 3 april de cursus omgaan met objecten, verpakken en transport aan!

Werken bij een museum betekent ook werken met de collectie, maar hoe doe je dit op een goede en verantwoorde manier? En hoe ga je om met het transporteren van de collectie?

In de cursus omgaan met objecten, verpakken en transport bekijken we per deelcollectie hoe je het minste risico neemt bij het hanteren en transporten van de collectie.

Eerst bekijken we in de theorie wat de risico’s zijn, welke handschoenen je het beste kunt gebruiken en waarom, verschillende (interne) transportmogelijkheden en de plaatsing van objecten.

Vervolgens gaan we praktisch aan de slag met het hanteren en verpakken van collectie voor transport.

Hierbij nodigen wij je van harte uit om deel te nemen aan deze cursus.

Datum:           Maandag 27 maart en maandag 3 april

Cursusleider: Rick Zwart en Erwin Kriger, medewerkers beheer en behoud bij het Rijksmuseum Amsterdam

Locatie:          Kolleksjesintrum Fryslan, Freark Damwei 2, 8914 BM Leeuwarden
Kosten:           € 55,- (leden), € 65 (niet-leden) inclusief lunch