Wij gaan verhuizen!

11 mei 2016
Woonhuis - Piet de Vries

Na twaalf jaar met veel plezier te hebben gewerkt in het kantoor aan de Turfmarkt gaan we per augustus verhuizen naar de Druifstreek 63 in Leeuwarden. Het pand aan de Druifstreek wordt beheerd door de Stichting Piet de Vries die graag een culturele bestemming zou willen geven aan het pand. De stichting is dan ook zeer verheugd dat zij met de betrekking van Museumfederatie Fryslân de juiste partner hebben gevonden.

Mirjam Pragt: “De Museumfederatie is uit zijn jas gegroeid. Dit goed draaiende team verdient de ruimte die bij ons past. Die ruimte hebben we in het pand van Stichting Piet de Vries gevonden! Een stap vooruit voor onze organisatie op een prachtige plek met monumentale uitstraling”.

Piet de Vries heeft het pand aan de Druifstreek (1932) een aantal kenmerkende eigenschappen gegeven zoals de uiterst verfijnde wijze van horizontale en verticale elementen die elkaar in evenwicht houden. Daarnaast paste De Vries in dit pand voor het eerst stalen ramen toe en koos hij, op verzoek van de schoonheidscommissie, voor de gevel een rode metselsteen in plaats van geel, zoals blijkt uit oorspronkelijke bouwtekeningen.