Vikinginvasie in Sneek

07 februari 2012

Op maandag 27 februari om 11.00 uur is de feestelijke aftrap van de activiteitenweek in het Fries Scheepvaart Museum te Sneek.

Er vindt een heuse Vikinginvasie plaats in Sneek. Met rauwe strijdkreten en veel wapengekletter stormen de Vikingen het Fries Scheepvaart Museum binnen. Gelukkig is er nog hoop voor de Friezen. Jan Wagenaar, Fries in hart en nieren en drager van de titel ‘Sterkste man van Nederland’, steekt een stokje voor het brute Viking geweld, al boomstamwerpend jaagt hij ze het museum weer uit.
Help Pake & Beppe de vakantie door duurt nog de hele week. Van dinsdag tot en met vrijdag zijn 35 Friese musea en archieven gratis te bezoeken voor kinderen op vertoon van hun pake of beppe. Tijdens deze week worden er allerlei leuke en leerzame activiteiten georganiseerd voor kinderen van 4-12 jaar.