Vacature: adviseur met aandachtsgebied archeologie

19 februari 2015

Wie zijn wij?

Museumfederatie Fryslân is de provinciale organisatie ter advisering van musea en culturele instellingen in Friesland. Daarnaast zetten wij ons in bij het ontwikkelen, initiëren en coördineren van vernieuwende projecten. Medewerkers binnen de gemeenten en provincie kunnen bij de Museumfederatie terecht in het kader van het bepalen van het cultuurbeleid op overheidsniveau.

Vanaf 2015 heeft Museumfederatie Fryslân een extra taak erbij gekregen, namelijk de ondersteuning van de twaalf archeologische steunpunten in Friesland.

Wie zoeken wij?

Wij zijn op zoek naar een ambitieuze en creatieve collega, voor 8 uur per week t/m december 2015, die samen met ons de archeologische steunpunten in Friesland begeleid.

Wat zijn je werkzaamheden?
Als adviseur maak je onderdeel uit van een klein team dat nauw samenwerkt. Je hoofdtaak zal bestaan uit het adviseren van de archeologische steunpunten. Het is daarbij belangrijk dat je niet alleen inhoudelijk gezien advies kunt geven, maar de archeologische steunpunten vooral kunt ondersteunen in hun publiekstaak. Werkzaamheden die in 2015 spelen zijn:

Uit deze werkzaamheden zullen uiteraard verschillende andere werkzaamheden voortvloeien.

Wat bieden wij?

Solliciteren

Ben je geïnteresseerd om samen met ons aan de slag te gaan met de ondersteuning van de archeologische steunpunten? Stuur dan je sollicitatiebrief met motivatie en CV vóór vrijdag 6 maart naar onderstaand adres. Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Mirjam Pragt (Museumconsulent, Museumfederatie Fryslân).
Contactgegevens:

Museumfederatie Fryslân