Themadag ‘De digitale collectie centraal’ 2016

16 juni 2016

Maandag 20 juni a.s. vindt de jaarlijkse ledenvergadering, met een inspirerende themadag, van Museumfederatie Fryslân plaats in Franeker.

De dag zal starten met een aantal inspirerende sprekers rondom het thema ‘De digitale collectie centraal’. Mirjam Pragt (Museumfederatie Fryslân) en Marjan Brouwer (Museumfederatie Fryslân en Museum Martena) nemen de aanwezigen mee in de wereld van de collecties op internet & toepassingen met vernieuwende ideeën voor kleine en grote musea. Hierin zullen veel voorbeelden naar voren komen van musea zowel landelijk als internationaal. Vervolgens zal Johan Wagenaar van Erfgasten iets vertellen over het gebruik van multimedia toepassingen binnen musea.

Het ochtendprogramma wordt afgesloten met een heerlijke lunch en een bezoek aan Museum Martena. De jaarvergadering, onder leiding van het bestuur, vindt plaats in de middag. Na deze vergadering zal aandacht worden besteed aan een aantal actuele thema’s: CH2018, de Museumweek en museum.frl. De dag wordt gezamenlijk afgesloten met een bezoek aan het Koninklijk Eise Eisinga Planetarium en een hapje en drankje in het café van het museum.

Alle leden van Museumfederatie Fryslân zijn van harte uitgenodigd om hierbij aanwezig te zijn, wel graag vooraf aanmelden via: secretariaat@museumfederatiefryslan.nl of 058-2139185.