Succesvolle tweede editie Coole Kidsnacht

29 oktober 2019

Vrijdagavond 25 oktober, de laatste dag van de herfstvakantie, vond de Coole Kidsnacht plaats. Verdeeld over 21 Friese musea deden er 1.650 kinderen en ouders mee. Daarmee was de tweede editie een groot succes.

Tijdens de Coole Kidsnacht blijven musea na sluitingstijd open voor kinderen en begeleiders. Tussen 17.00 en 21.00 uur zijn er allerlei leuke en leerzame activiteiten te doen.

Coole Grimm Night
Openluchtmuseum ‘De Spitkeet’ is tijdens de Coole Kidsnacht omgetoverd tot sprookjespark. Tijdens de ‘Coole Grimm Night’ gingen 474 kinderen samen met hun ouders of pakes en beppes op reis door een magisch sprookjeswereld waarbij zij verschillende sprookjesfiguren tegen kwamen.

Met zaklamp door ‘t Kiekhuus
In museum ‘t Kiekhuus konden kinderen met een zaklamp door het museum, enorm spannend en leerzaam. Maar liefst 47 kinderen en volwassenen speurden door het authentieke kruidenierswinkeltje, sigarenwinkel en schoolklasje in Wolvega.

Spannend en Cool!
In het donker, met een zaklamp in de aanslag, op reis door de geschiedenis en op zoek naar de helden van de oorlog. Spannend en cool in het Kazemattenmuseum. Dat dit cool was bleek uit de grote belangstelling van de mensen die voor de deur stonden. In totaal kwamen 174 kinderen met hun ouders naar het museum.

De Coole Kidsnacht is een initiatief van het Fries Educatief Platform (FEP), Museumfederatie Fryslân en musea in Friesland.