Officiële lancering Museum.frl

04 februari 2016
Museum.frl

Museumfederatie Fryslân lanceert maandagmiddag 8 februari samen met gedeputeerde Sietske Poepjes en deelnemende musea de nieuwe website Museum.frl. Na maanden bouwen en vullen wordt de website feestelijk gelanceerd in het Koninklijk Eise Eisinga Planetarium in Franeker. Met alle musea in Fryslân zorgen we met Museum.frl als basis voor een compleet beeld van het museale Fryslân: voor museumbezoekers en samenwerkingspartners!

De website presenteert de musea in Fryslân met alle activiteiten, arrangementen en nuttige bezoekersinformatie. De website gaat van start met meer dan 70 musea die lid zijn van Museumfederatie Fryslân. De musea hebben allemaal een eigen account waarmee de eigen museuminformatie up-to-date te houden is. Ook musea in Fryslân die geen lid zijn van de federatie kunnen een account krijgen op de website.

De website is geschikt voor alle apparaten – pc, mobiel, tablet –  en vormt een goede basis voor (online) marketingcampagnes. De website vormt daarnaast de basis voor de promotie van evenementen als ‘Help pake en beppe de vakantie door’ in de voorjaarsvakantie en de Museumweek. Hier doen jaarlijks veel musea aan mee met een eigen programma.