Nationale Museumweek 2020: geheel online

19 maart 2020 Collectie

De impact van het coronavirus wordt steeds duidelijker en zichtbaarder. Wegens veiligheidsredenen is dan ook besloten dat de Nationale Museumweek 2020 niet doorgaat op de manier die we normaal gewend zijn. De Nationale Museumweek is dit jaar geheel digitaal.

Ondanks dat we momenteel niet in-real-life kunnen genieten van alle museumschatten, is er dus tóch een manier gevonden om de kunst en het erfgoed te kunnen delen met heel Nederland. Hoe de online Museumweek precies invulling gaat krijgen is nog niet bekend, maar via www.museumcontact.nl kunt u de laatste berichtgeving volgen. Tip: Het is handig hierop een account aan te maken, dan krijgt u automatisch de ledennieuwsbrieven.

Meer informatie over de Nationale Museumweek is te vinden op museumcontact.nl/ en museumweek.nl.