Museumtalent 2019

24 mei 2019

Vanaf 15 mei kunnen jong professionals (tot 32 jaar) werkzaam in de monumenten- en museumsector weer meestrijden naar de Talentprijzen van 2019. Deze eervolle prijzen zijn niet alleen van betekenis voor de winnaars, maar brengen ook actuele thema’s als vernieuwing, diversiteit en verjonging in de erfgoedsector onder de aandacht.

Het Museumtalent en Monumententalent van 2019 onderscheiden zich doordat zij uitblinken in een project, een ambassadeur zijn op hun vakgebied of een voorbeeld zijn voor en jong en oud.

Het werk van het Museumtalent is gerelateerd aan het museumcongresthema: een blijvende binding van alle inwoners van ons land met museale collecties.

De Museumtalent prijs is door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en wetenschap ingesteld om jonge professionals in de schijnwerpers te zetten, die in dienst zijn van een museum of betaald werk verrichten aan één van de museale collecties van Nederland.

Heb jij een Museumtalent in huis?Klik hier voor meer informatie en aanmelding!