Museumschatjes zijn er weer!

07 juli 2010

Wellicht kunt u het zich nog herinneren; in 2008 werd voor de eerste keer het educatieproject ‘Museumschatjes’ uitgevoerd in Fryslân. En met succes! Maar liefst 100 basisscholen uit de provincie hebben een culturele instelling bezocht tijdens de periode oktober – november.

Reden genoeg dus om dit project, waarbij kinderen op zoek gaan naar hun eigen museumschat, te herhalen!

Van 4 oktober t/m 19 november 2010 kunt u met uw klas weer terecht in één van de vele deelnemende instellingen. Tegen een kleine vergoeding van € 1,50 (excl. BTW) per leerling beschikt u over een compleet lespakket met daarin:

– docentenhandleiding
– voorbereidende les op school
– kijkwijzer voor de leerling
– museumbezoek met begeleiding
– afrondende les op school

Er is materiaal voor groep 3/4 en groep 5/6. De oplage is beperkt en op is op! Wilt u meedoen aan dit project? Dan kunt u zich vanaf 1 september opgeven via de speciale website van Museumschatjes Friesland.