Museumpeil 2018 – Nu beschikbaar!

29 november 2018

Museumpeil, het vakblad voor museummedewerkers in Nederland en Vlaanderen, wordt een aantal keer per jaar uitgebracht. Hierin staan artikelen, interviews en verhalen over zowel landelijke, als regionale ontwikkelingen in de museum- en erfgoedsector.

De 51ste editie ligt bij ons klaar om verstuurd te worden. Het centrale thema is “Musea in transitie”. De belangrijkste evoluties in museumland worden hierin besproken, met inspirerende verhalen over acht bijzondere musea die onlangs zijn vernieuwd, gesprekken met directies en er wordt gekeken hoe musea verandering aanpakken en uitvoeren. Kortom; een rijk gevuld nummer vol museumverhalen.

Ook de editie die eerder dit jaar is verschenen ligt op voorraad op ons kantoor. In de 50ste  editie is het onderwerp “Vrijwilligers”. Hierin worden interessante artikelen geschreven over waar de jonge vrijwilligers te vinden zijn, het werken met kwetsbare vrijwilligers en worden meerdere nuttige voorbeelden gegeven uit de praktijk.

Ben je geïnteresseerd in Museumpeil en zou je deze editie(s) gratis als lid van Museumfederatie Fryslân willen ontvangen? Stuur dan een e-mail naar secretariaat@museumfederatiefryslan.nl met hierin de adresgegevens waar de 50ste en/of de 51ste editie naartoe mag worden gestuurd.