Online bijeenkomst: werken met de Informatieplanner

23 maart 2022 Collectie

Op 31 maart kun je in een online bijeenkomst kennismaken met de gloednieuwe tool ‘Informatieplanner: een informatieplan in vijf stappen’ voor je digitale collectie.

Veel Nederlandse erfgoedinstellingen hebben nog geen digitale strategie, blijkt uit de 1-meting de stand van het Nederlands digitaal erfgoed. Maar het besef groeit dat het beter is om nieuwe standaarden, ontwikkelingen en beleid te formuleren in een expliciete strategie. Dit geldt voor grote én kleine instellingen. Met een informatieplan inventariseer, onderzoek en maak je plannen om je digitale collectie duurzaam te bewaren en nog beter te presenteren aan het publiek. Weet je niet waar je moet beginnen, heb je hulp nodig, of wil je weten waar je met je organisatie staat? Gebruik de Informatieplanner.

In 5 stappen een informatieplan
Met de Informatieplanner ligt er een simpele tool: een in te vullen excel-bestand waarmee elke organisatie in vijf stappen een informatieplan kan maken. Van belang voor geregistreerde musea, omdat een informatieplan inmiddels deel uitmaakt van de museumnorm en daarmee verplicht is. Maar ook interessant voor bijvoorbeeld een historische vereniging. Tijdens deze bijeenkomst leer je meer over het nut en noodzaak van een informatieplan, word je op een interactieve manier door de tool geleid én vertellen verschillende organisaties over het gebruik ervan. Het webinar wordt georganiseerd door het Netwerk Digitaal Erfgoed samen met OPEN en LCM.

Datum en tijdstip
Donderdag 31 maart tussen 11.00 – 12.00 uur. Online via Zoom

Inschrijven en meer informatie
Inschrijven kan via deze link. Wil je meer weten over de Informatieplanner of er alvast mee aan de slag? Lees ook het nieuwsbericht op de website van het Netwerk Digitaal Erfgoed of download de planner via museumconsulenten.nl.

Programma