Help Pake & Beppe de Vakantie Door 2014

10 februari 2014

Volop activiteiten in Friese musea en archieven tijdens de voorjaarsvakantie!

In de voorjaarsvakantie organiseert Museumfederatie Fryslân samen met de Friese musea en archieven de 13e editie van ‘Help Pake & Beppe de vakantie door’. Van dinsdag 25 februari tot en met vrijdag 28 februari worden er volop leuke en leerzame activiteiten georganiseerd voor jong en oud. Kinderen van 4 tot en met 12 jaar hebben hierbij gratis toegang op vertoon van een pake of beppe (of andere volwassene). Een overzicht van alle activiteiten en de 34 deelnemende culturele instellingen is te vinden op de website: www.helppakedevakantiedoor.nl.

Vier dagen lang wordt er door de deelnemende erfgoedinstellingen en archieven hard gewerkt aan allemaal interessante, leuke, leerzame en spannende activiteiten. Zo kun je bijvoorbeeld de sterren ontdekken in Franeker en je eigen schoenen maken in Drachten. Of misschien maak je liever een gouden eeuw selfie in Leeuwarden of word je een stoere piraat in Sneek! Natuurlijk zijn er ook weer volop andere knutsel- en speuractiviteiten. Voor iedereen die niet kan wachten tot de voorjaarsvakantie zijn er nu al twee wedstrijden waarmee je super leuke prijzen kunt winnen.

Tijdens vakanties logeren kinderen vaak bij hun grootouders of willen de grootouders een leuk dagje uit met hun kleinkinderen. Voor de pakes en beppes kan het soms moeilijk zijn iets leuks te bedenken om samen met de kleinkinderen te doen. De Friese musea en archieven spelen hier op in met ‘Help Pake & Beppe de vakantie door’. Tijdens de voorjaarsvakantie biedt elke deelnemende instelling diverse activiteiten aan, dat jong en oud op een boeiende wijze in contact brengt met het cultureel erfgoed in Friesland.