Friese musea introduceren passe-partout

18 augustus 2020 Marketing

Twintig Friese musea zijn vanaf 17 augustus 2020 te bezoeken met het ‘Passe-Partout Friese Musea’. Deze digitale ‘pas’ biedt voordelig toegang tot drie musea naar keuze. Hiermee willen initiatiefnemers Museumfederatie Fryslân en Visit Friesland cultuurliefhebbers verleiden tot een bezoek aan de minder bekende “parels” van onze provincie.

“Friesland wordt druk bezocht deze maanden. Toeristen kennen de grote musea in onze provincie. Daar zijn we blij mee, maar er is natuurlijk veel meer moois. Met name de kleinere parels willen we met het passe-partout beter voor het voetlicht brengen”, aldus Karin Hofmeijer, campagneleider Cultuur bij Visit Friesland.

Tot € 7,50 korting
Het passe-partout is voor €15 (ex. boekingskosten) verkrijgbaar op www.vanplan.nl/passe-partout-friese-musea en is drie maanden geldig. Afhankelijk van de gekozen musea kan een pashouder tot € 7,50 entree uitsparen. Er doen musea verspreid over de hele provincie mee, Museum ’t Behouden Huys op Terschelling vertegenwoordigt de eilanden.

Pilot
Het ‘Passe-Partout Friese Musea’ is in eerste instantie een pilot en wordt eind dit jaar geëvalueerd. Maar wie in december een passe-partout koopt kan deze nog gewoon in 2021 inzetten, ongeacht de uitkomst van de evaluatie.

Foto: David Vroom