Fries Museum genomineerd voor Museumprijs 2015!

12 maart 2015

Het Fries Museum strijdt dit jaar om de BankGiro Loterij Museumprijs 2015 en het bijbehorende prijzenbedrag van 100.000 euro!

Dit jaar gaat de BankGiro Loterij Museumprijs 2015 naar het streek- of stadshistorisch museum dat er het beste in slaagt de streek- of stadsgeschiedenis op een aantrekkelijke manier te presenteren voor een breed publiek. Een vakjury selecteerde de drie genomineerde musea. Naast het Fries Museum zijn het Amsterdam Museum en Zeeuws Museum genomineerd.

Volgens de vakjury is het Fries Museum er op krachtige wijze in geslaagd de Friese identiteit bij een breed publiek over het voetlicht te brengen. De presentatie van de collectie is vernieuwend en origineel door bijzondere combinaties van herkenbare en minder bekende verhalen, een zeer mooie mix van statische, esthetische en verhalende presentatievormen en door een optimale vermenging van kunst en geschiedenis.

Via museumprijs.nl kan het publiek (18 jaar of ouder) stemmen op zijn of haar favoriete museum. Stemmen kan vanaf 10 maart tot en met 12 april!

De winnaar zal op donderdag 16 april bekend gemaakt worden. Als stemmer maak je kans op een reis naar New York!

Stem op het Fries MuseumStem!