De impact van het coronavirus – update

19 maart 2020

De impact van het coronavirus in Nederland wordt met de dag duidelijker en groter. Ook het culturele veld ondervindt veel hinder; de musea zijn tot 6 april gesloten, de scholen zijn dicht, vrijwilligers blijven thuis omdat het risico te groot is en veel mensen werken vanuit huis. Wat betekent dit voor jullie als museum? Waar lopen jullie op dit moment tegen aan? Zijn er vragen waar we jullie mee kunnen helpen? We houden jullie graag op de hoogte onder de kop vakgebieden. Hier zullen wij wekelijks updates plaatsen.

Het team van Museumfederatie Fryslân werkt de komende weken vanuit huis en staat klaar om alle vragen die er momenteel spelen zou goed mogelijk te beantwoorden. Onze dienstverlening gaat gewoon door, bel ons via 058 – 213 91 85 of stuur een mail met de vraag(en) via info@museumfederatiefryslan.nl. Wij geven advies waar kan of verwijzen je door naar de juiste partij.

Daarnaast zijn we natuurlijk ook benieuwd of jullie nog bruikbare tips hebben die jullie met andere musea willen delen? Wij zullen als team de komende tijd blogs op de website posten met een aantal interessante artikelen, tips etc. Deze komen ook in een wekelijkse nieuwsbrief aan bod (stuur deze vooral door binnen jullie eigen netwerk).

Voor nu alvast de volgende interessante informatie: https://museumcontact.nl/nieuws/wat-kunnen-musea-n%C3%BA-doen