Beste erfgoededucatieproject van Fryslân 2012

19 juni 2012

Keunstwurk organiseert in samenwerking met Steunpunt Monumentenzorg Fryslân en Museumfederatie Fryslân de wedstrijd voor het beste erfgoededucatieproject van Fryslân.

Bent u een enthousiaste leerkracht of bent u betrokken bij een erfgoedinstelling, historische vereniging, archief, dansgezelschap, molen of ander erfgoed? Kent u een geslaagd educatieproject voor het basisonderwijs of kent u leerlingen die enthousiast met erfgoed aan de slag zijn gegaan? Vanaf heden kan iedereen een mooi erfgoedproject aandragen.
De vier beoordelingsgebieden waar de jury naar kijkt zijn:

– Relevantie: hoe belangrijk is het Friese erfgoed dat wordt behandeld?

– Succesvol: wat zijn de ervaringen van leraren en leerlingen?

– Basisonderwijs: hoe goed past het in het curriculum en bij de kerndoelen?

– Herhaalbaar: is het minimaal nog een jaar uitvoerbaar?
De jury is samengesteld uit onderwijsdeskundigen en nomineert vijf projecten uit de inzendingen. Deze vijf projecten maken kans om uitgeroepen te worden tot:

‘Het beste erfgoededucatieproject van Fryslân’

Alle inzendingen krijgen een plek op de website van Keunstwurk. De vijf nominaties worden uitgelicht en verzonden naar alle basisscholen van Fryslân. Het winnende project krijgt een oorkonde voor het beste erfgoededucatieproject van Fryslân 2012, een Fries verrassingspakket en ruime aandacht in de Friese media.
Voor meer informatie:

·   Merijn van Veen van Museumfederatie Fryslân: 058 2139185 of mvanveen@museumfederatiefryslan.nl

·   Marleen Pennewaard van Steunpunt Monumentenzorg Fryslân: 058 2666617 of mpennewaard@monumentenzorgfryslan.nl

·   Anja Sinnige van Keunstwurk: 058 2343463 of a.sinnige@keunstwurk.nl
Inzenden tot:      Vrijdag 21 september 2012