Inzichtrapport monitor museumpubliek Fryslân 2015

30 maart 2016 Marketing
Inizchtrapport Monitor Museumpubliek Fryslân 2015

Museumfederatie Fryslân presenteert het Inzichtrapport Monitor Museumpubliek Fryslân 2015. Dit rapport bevat gegevens over de museumbezoekers die door musea en andere samenwerkingspartners gebruikt kunnen worden voor marketingdoeleinden: productontwikkeling, positionering, promotie en samenwerking. De gegevens zijn in 2015 verzameld door 19 musea, van verschillende grootte en karakter, verspreid over Fryslân. Ook in 2016 gaan we samen met de musea in Fryslân door met monitoren! Begin 2017 presenteren we een nieuw rapport met de resultaten van het jaar 2016.

Het rapport bevat onder andere gegevens over de herkomst van de museumbezoekers, leeftijdsgroepen, motivaties voor het museumbezoek, bezoekfrequenties, samenstelling van gezelschappen, communicatiekanalen, en gegevens over toerisme en recreatie. Enkele opvallende resultaten:

52% van de museumbezoekers in Fryslân komt vanaf een vakantieadres, ten opzichte van 46% die vanaf huis komt

66% van de museumbezoekers in Fryslân bezoekt het museum voor de eerste keer

73% van de museumbezoekers is 55 jaar of ouder

Het hele rapport lezen?Ga naar rapport