Musea & themajaar ‘Ode aan het landschap’

01 januari 2021 365 dagen

In 2021 wordt in heel Nederland een ‘Ode aan het landschap’ gebracht. Het themajaar van NBTC Holland Marketing zit Friesland als gegoten en wordt dan ook enthousiast uitgedragen door Merk Fryslan (Visit Friesland), Museumfederatie Fryslan én diverse musea.

Aansluiting bij het themajaar biedt kansen voor musea. Promotionele kansen, omdat het museale aanbod meegaat in de promotie vanuit Merk Fryslan, maar bijvoorbeeld ook kansen op samenwerking onderling. Denk aan een gezamenlijke opening, routes, exposities of andere activiteiten.

Met deze korte vragenlijst inventariseren we óf en welke ideeën er leven bij musea, aansluitend op het thema van 2021. En hoever deze plannen al gevorderd zijn. Met deze informatie kunnen we musea (eventueel) met elkaar in contact brengen, zodat ze hun aanbod kunnen afstemmen en wellicht kunnen samenwerken.

Bovendien kunnen wij met deze informatie Merk Fryslan op de hoogte brengen (en houden) van wat er bij musea staat te gebeuren rondom ‘Ode’, zodat zij hierop kunnen voorsorteren in hun campagnes rondom het themajaar.

Heeft u de vragenlijst al ingevuld, maar zijn de plannen gewijzigd? Stuur dan een e-mail naar ekersloot [at] museumfederatiefryslan.nl