Vacature Trainee Marketing

20 maart 2014

Wie zijn wij?
Museumfederatie Fryslân is een provinciale organisatie ter advisering van musea in Friesland. Wij zijn een team van 6 medewerkers die actief zijn om de musea in Friesland te adviseren en ondersteunen om de kwaliteit in en rondom de musea te verbeteren. Daarnaast zetten wij ons in bij het ontwikkelen, initiëren en coördineren van vernieuwende projecten.
Naast musea kunnen ook medewerkers van collectiebeherende instellingen deelnemen aan projecten van de Museumfederatie. Medewerkers binnen de gemeenten en provincie kunnen bij de Museumfederatie terecht in het kader van het bepalen van het cultuurbeleid op overheidsniveau.

Wie zoeken wij?
Wij zijn op zoek naar een ambitieuze en creatieve collega, voor 32 uur per week voor de duur van een jaar, die samen met ons de musea in Friesland op de kaart wil zetten. Ben jij in of na 2010 afgestuurd en ben je op zoek naar een uitdagende en leerzame praktijkervaring en opleiding? Dan ben jij degene die wij zoeken!
Je beschikt over een relevante HBO-opleiding, bij voorkeur op het gebied van marketing. Je herkent je in de volgende competenties: klant- en servicegericht, nauwkeurig, organisatievermogen, samenwerken, initiatief tonen, pro-actief, flexibel (snel kunnen schakelen) en loyaal. Het kunnen werken in zowel een teamverband als zelfstandig is een pre.

Wat zijn je werkzaamheden?
Je hoofdtaak zal bestaan uit het onderzoek doen naar de bezoekers van musea in Friesland. Bij dit onderzoek zal je veel op bezoek gaan bij verschillende musea. Dit biedt veel kansen op het creëren van je eigen netwerk. Uiteindelijk zal dit onderzoek gaan leiden tot een onderzoeksrapport dat gepresenteerd gaat worden aan musea die zich daarvoor aanmelden. Tevens zal dit rapport gerelateerd worden aan andere nationale onderzoeken naar bezoekers in musea. Aan de hand van dit onderzoeksrapport zal gekeken worden of er nog een adviesrapport uit volgt.
Je verdere taken bestaan uit:
Het opstellen van verschillende plannen, bijvoorbeeld ten behoeve van het werven van sponsoren.
Het ondersteunen van collega’s op het gebied van marketing.

Wat bieden wij?
Een overeenkomst ‘trainee marketing’ voor 32 uur per week voor de duur van een jaar;
Een salaris conform de regeling ‘Talint foar Fryslân’;
Praktijkervaring en 100 uur opleiding;
Een functie waarin je jouw talenten optimaal kunt ontwikkelen;
Goede secundaire arbeidsvoorwaarden;
Een groot netwerk;
Een leuk teamverband.

Solliciteren
Ben je geïnteresseerd om samen met ons aan de slag te gaan en de musea in Friesland op de kaart te zetten? Stuur dan je sollicitatiebrief met motivatie en CV vóór vrijdag 11 april 2014 naar onderstaand adres. Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Mirjam Pragt (Museumconsulent, Museumfederatie Fryslân).

Contactgegevens:
Museumfederatie Fryslân