Museum Hindeloopen doet mee aan openingsweekend

19 januari 2018

Leeuwarden is Culturele Hoofdstad van Europa 2018. En dat niet alleen, de hele Provincie is Culturele Hoofdstad. Een provincie en een stad die samen Culturele Hoofdstad zijn, dat is bijzonder en daar mogen wij trots op zijn. Wij vieren de start van dit jaar met een openingsweekend op 26 en 27 januari 2018.

2018 Verhalen – Voor alle Friese musea de hoofdrol op de vrijdagavond – ook voor Museum Hindeloopen – stichting hidde nijland.

Vrijdagavond 26 januari 2018 van 19.00 – 22.00 uur wordt de avond van 2018Verhalen. Om 19.00 uur precies gaat het licht aan en zwaaien in Museum Hindeloopen  de deuren open. Heel Friesland ontmoet elkaar in winterwarme sfeer om verhalen te vertellen en te beluisteren. Het zijn persoonlijke verhalen, verbonden aan een voorwerp waar de verteller iets mee heeft: waarvan hij of zij vindt dat het mee de toekomst in moet.

In Museum Hindeloopen zijn vijf persoonlijke verhalen in diverse zalen in het museum te horen. De bezoekers kunnen gratis meerderen verhalen te horen. Daarom duren de verhalen ongeveer 10 – 15 minuten.

Museum Hindeloopen doet mee!! Wij doen mee! Als herkenningsteken dat wij mee doen aan het openingsweekend staat een kleine Oldehove voor het museum. U komt toch ook?