30 juni 2017

Op maandag 12 juni kwamen collega’s uit verschillende musea bijeen voor onze jaarvergadering. Dit jaar als locatie Ameland, op uitnodiging van de Amelander musea. Het thema van de dag was Gastvrij 2018.

De aanwezigen werden door het bestuur bijgepraat over de stand van zaken rondom Museumfederatie Fryslân. Vervolgens nam Hanita van der Schaaf (toerisme & hopsitality LF2018) iedereen mee in de wereld van LF2018 en de te verwachten toeristen in 2018. Joop de Jong (directeur Amelander musea) sloot aan bij het onderwerp door zijn ervaringen over gastvrijheid en het ontvangen van toeristen op Ameland te delen. Froukje de Jong – Krap vertelde hoe zij buitenlandse toeristen ontvangt in het Koninklijk Eise Eisinga Planetarium. Hekkensluiter Akkelien Hovinga was namens Tryater aanwezig om de musea bij te praten over de Museumavond tijdens de opening van LF2018. De dag werd afgesloten met een hapje en een drankje bij de vuurtoren.

Tijdens de jaarvergadering, die in het middagprogramma plaatsvond, is het jaarverslag 2016 van Museumfederatie Fryslân gepresenteerd en uitgereikt.

Het jaarverslag is ook online inzichtelijkLees het verslag