Bezoekersaantallen van musea in Fryslân blijven op peil!

04 januari 2018 Marketing

Museumfederatie Fryslân en de Friese musea kijken terug op een mooi museumjaar 2017. Volgens de eerste telling van Museumfederatie Fryslân hebben de musea in Fryslân het afgelopen jaar in totaal 993.117 bezoekers ontvangen. 2016 was een waar topjaar voor de musea, deze aantallen blijven dit jaar op peil. Met 2018 voor de deur belooft het een prachtig jaar te worden met veel activiteiten in de musea. Te starten met het openingsweekend; op vrijdagavond 26 januari zwaaien alle deuren van de musea open en worden verhalen verteld. Het Fries Museum heeft met de tentoonstelling over Mata Hari het culturele jaar van 2018 al geopend! Het museum trok in 2017 totaal 145.000 bezoekers.

Dit jaar valt het op dat veel gezinnen met kinderen weer op pad gaan en musea bezoeken. Met name de kinderactiviteiten worden druk bezocht. Zo was de opening van ‘Help pake en beppe de vakantie door’ in het Nationaal Modelspoormuseum Sneek zeer druk bezocht. Het museum ontving later dit jaar veel kinderen bij het Lego festijn en het Kidsproject. Ook Het Fries Scheepvaartmuseum in Sneek ontving enkele honderden kinderen bij het educatieve programma dat in het teken stond van Griezelen.