Marketingcollege over Facebookadvertenties en Google Adwords

Mooi, zo’n marketing- of communicatieplan waar Facebook en Google advertenties in staan. Maar hoe gaat het opzetten van een Facebook- of Google advertentie precies? Hoe kies je een doelgroep in Facebook en welke woorden zijn belangrijk voor je Google advertentie?

Tijdens een bijeenkomst van het Marketing & Communicatietraject kwamen deze vragen over Facebookcampagnes en Google AdWords naar voren. Vanuit de deelnemers ontstond het idee om een korte bijeenkomst hierover te organiseren: een soort college.

Daarom organiseren op 10 mei het marketingcollege over Facebookcampagnes & Google Grants, met AdWords. Max Kooijmans, verantwoordelijk voor de marketing & communicatie bij het Nationaal Modelspoormuseum in Sneek, vertelt over het opzetten van Facebookcampagnes. Eline Kooistra, verantwoordelijk voor de marketing & communicatie bij Keunstwurk & Museumfederatie Fryslân, vertelt over het aanvragen van Google Grants en het inzetten hiervan met Google Adwords.

Voor wie? Alle medewerkers en vrijwilligers van de musea die lid zijn van Museumfederatie Fryslân, die zich bezighouden met Facebook of online vindbaarheid zijn welkom.

Deze bijeenkomst is in samenwerking met het Historisch Centrum Leeuwarden en het Nationaal Modelspoormuseum opgezet.

Cursusdatum
Wo 10 mei